Konsumentvägledning
Konsumentvägledning erbjuder kostnadsfri telefonrådgivning till dig som bor i Luleå kommun.
Vi kan hjälpa dig med:
- tester, information och råd inför köp av vara eller tjänst.
- information om dina rättigheter vid fel på en vara eller tjänst som du har köpt.
- information om hur du klagar på en vara eller tjänst och vad du kan göra om motparten inte godtar ditt klagomål.
Vi håller gärna föredrag i konsumenträtt och privatekonomi. Skolor, föreningar och andra grupper är välkomna att kontakta oss.
Har du frågor:
Anmäl till
Kontakta konsumentvägledningen
Välkommen att kontakta oss på något av följande sätt:
Telefon:
0920-45 30 00
Välj alternativ 1 (privatperson) och därefter alternativ 2 (fastighet, gator, bygg och miljö).
Telefontid måndag – fredag klockan 8.30 – 12.00 och 13.00 – 14.30.
E-post: konsument@lulea.se, lämna namn och telefonnummer för lättare kontakt.
Besöksadress:
(endast bokade besök) Luleå kommuns servicecenter, Timmermansgatan 25, Luleå
Sökte du:
Sidan uppdaterades den 3 februari 2025